Ruilen en retourneren

Je plaatst een bestelling en ontvangt deze netjes de volgende werkdag. Je opent je pakket en ziet een blauwe kleur, waar je liever een groene zag.
Kun je nog ruilen?

Zolang je je op tijd bedenkt, maken we van retourneren geen probleem. Bekijk hieronder alle informatie over het terugsturen van je bestelling.

 

Herroepen (uitsluitend particulieren)

Je hebt het recht om binnen 30 dagen je bestelling zonder reden te retourneren.

Gebruik voor een retour ons formulier voor herroeping of het Europees modelformulier herroeping. Niet verplicht, maar versnelt wel het proces.


Wanneer kun je een bestelling niet retourneren?

Je kunt als particulier je bestelling niet retourneren als het gaat om:

  • Producten die speciaal voor jou zijn gemaakt of samengesteld en die dus duidelijk specifiek voor jou zijn bestemd.
  • Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden omwille van hygiëne en/of waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  • Producten die na levering zijn vermengd met andere zaken.


Wat gebeurt er na je retourzending?

Na een geldig retour ontvang je het aankoopbedrag van je bestelling binnen 14 dagen van ons terug. Wij betalen je met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie heeft plaatsgevonden, tenzij dit nadrukkelijk anders is afgesproken.

De verzendkosten voor retourneren zijn voor eigen rekening, tenzij er door ons sprake is van een onjuiste levering. Indien wij de retourzending beschadigd of onvolledig ontvangen, worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden naar inzicht van Logistiekconcurrent en naar redelijkheid bepaald.

 

Ruilen

We doen er alles aan om productinformatie in onze webwinkel zo goed en volledig mogelijk weer te geven. Mocht desondanks een artikel niet aan je verwachtingen voldoen, kan het binnen 30 dagen na ontvangst worden geruild voor een ander artikel of een andere maat.

Ruilen is echter uitgesloten voor:

  • Producten die speciaal voor jou zijn gemaakt of samengesteld en die dus duidelijk specifiek voor jou zijn bestemd.
  • Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden omwille van hygiëne en/of waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  • Producten die na levering zijn vermengd met andere zaken.

 

Retourneren (uitsluitend bedrijven)

Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent met je aankoop. Als je dat niet bent, willen we er alles aan doen om je niet met een vervelend gevoel te laten zitten. Daarom hebben we ook voor onze zakelijke klanten een retourproces ingericht. Hieronder lees je hoe je als zakelijke klant een bestelling kunt retourneren:

1. Vul het retourformulier volledig in en stuur het naar klantenservice@logistiekconcurrent.nl. Niet verplicht, maar versnelt wel het proces.

2. Zodra wij het retourformulier hebben ontvangen, krijg je van ons binnen één werkdag een bevestiging van je retour. Print het retourformulier en voeg het toe aan het pakket.

3. Afhankelijk van de gemaakte afspraken zal er een vervangend product worden verstuurd of storten we het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op je rekening.

Retouradres:
Logistiekconcurrent
T.a.v. Retourafdeling
Kraaiendonk 46
5428 NZ Venhorst

De verzendkosten voor retourneren zijn voor eigen rekening, tenzij er door ons sprake is van een onjuiste levering. Indien wij de retourzending beschadigd of onvolledig ontvangen, worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden naar inzicht van Logistiekconcurrent en naar redelijkheid bepaald.

Bij vragen over een retourzending geef je altijd het retournummer op. Zo kunnen wij je snel van dienst zijn.

Belangrijk: voeg een kopie van het retourformulier toe bij je retourzending. Wanneer dit formulier niet aanwezig is, kunnen wij de retourzending minder snel verwerken en/of terugbetalen!

Dé totaalleverancier voor de logistiek!

  • Altijd een goede kwaliteit voor een scherpe prijs
  • Gratis levering* vanaf € 75,- excl. btw
  • 30 dagen retourgarantie

Ontvang 10% korting!

We willen je graag persoonlijke kortingsacties en relevante updates uit de logistiek aanbieden. Als je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief, ontvang je 10% korting op je volgende bestelling.