Categorieën
085-2734999

Klantenservice

Zo richt je een kantoor ergonomisch in

Zo richt je een kantoor ergonomisch in

Een goede kantoorinrichting gaat verder dan een mooi bureau en een paar stoelen. Een ergonomisch ingerichte werkplek voorkomt klachten, verhoogt de productiviteit en zorgt voor een prettige werkdag. En dat hoeft echt geen fortuin te kosten of ingewikkeld te zijn.

Of je nu een nieuw kantoor inricht of je bestaande werkplekken wilt verbeteren: met een paar slimme keuzes maak je al snel een wereld van verschil.

Waar moet je op letten bij een ergonomische werkplek?

1. Een verstelbaar bureau

Niet iedereen is even lang, en niet iedereen werkt hetzelfde.

  • Kies voor een bureau met een instelbare hoogte (minimaal tussen 62 en 82 cm).
  • Overweeg een zit-sta bureau: afwisselend staan en zitten vermindert rugklachten.
  • Let op werkbladgrootte: minimaal 120 x 80 cm is gangbaar.
Sta-Zit Bureau Elektrisch Schaffenburg Dextro Plus Wit 1600x800x1305 mm

2. De juiste bureaustoel

Een bureaustoel is hét fundament van een goede werkhouding.

  • Kies voor een bureaustoel met verstelbare rugleuning, zithoogte en armleuningen.
  • Let op: een goedgekeurde (NEN-EN 1335) bureaustoel is ontworpen voor langdurig gebruik.
  • Een synchroon mechaniek (rug en zitting bewegen mee) verhoogt het comfort.
Bureaustoel Realspace Theo

3. Slim gebruik van accessoires

Kleine hulpmiddelen, grote impact.

  • Een voetensteun zorgt dat kortere mensen goed kunnen zitten.
  • Een monitorarm voorkomt nekklachten en maakt bureaus flexibel inzetbaar.
  • Een documenthouder of laptopstandaard voorkomt krom zitten.
Monitorarm Durable Select Voor 2 Schermen

4. Opbergruimte binnen handbereik

Rommel veroorzaakt onrust.

  • Kies voor verrijdbare ladeblokken, afsluitbare kasten of wandrekken.
  • Houd de spullen die je vaak gebruikt binnen armlengte afstand.

Ladeblok Schaffenburg Claudius Zwart 420x580x535 mm 3 lades

Klaar om je kantoor te verbeteren?

Wil je je kantoor ergonomisch inrichten, zonder het wiel opnieuw uit te vinden? Bekijk dan het assortiment bureaus, bureaustoelen en accessoires op onze pagina Kantoormeubelen bij Logistiekconcurrent. Je vindt er praktische oplossingen, ook voor kleinere budgetten.

Heb je hulp nodig bij je keuze? Neem gerust contact op – we denken graag met je mee.


Vragen over onze kantoorartikelen?

Pieter en onze andere productspecialisten helpen je graag.

Stel je vraag

 of bel direct: 085-2734999

Andere klanten kochten ook

perfectteken

Dé totaalleverancier voor de logistiek!

  • Altijd een goede kwaliteit voor een scherpe prijs
  • Vaste klanten bestellen op rekening
  • Advies door specialisten

<p class="cta-block-title">Ontvang 10 euro korting op je volgende bestelling!</p>
<p>Als je je inschrijft op onze nieuwsbrief, trakteren wij je op een kortingscode van 10 euro op je volgende bestelling (vanaf 100 euro). Je ontvangt deze na aanmelding per mail.</p>

Ontvang 10 euro korting op je volgende bestelling!

Als je je inschrijft op onze nieuwsbrief, trakteren wij je op een kortingscode van 10 euro op je volgende bestelling (vanaf 100 euro). Je ontvangt deze na aanmelding per mail. Je dient ingelogd te zijn om de code te gebruiken.